Seura

Kellokosken Alku Ry on perustettu 1926 (Woimistelu ja Urheiluseura Alku) ja toiminut kautta historiansa yleisseurana. Seurassa on harrastettu mm. yleisurheilua, hiihtoa, voimistelua, painia, nyrkkeilyä, pesäpalloa, pyöräilyä, jalkapalloa, lentopalloa, koripalloa, jääpalloa, pöytätennistä, uintia, suunnistusta, painonnostoa, jääkiekkoa ja salibandya.
Seurassa on noin 400 harrastajaa jalkapallon, jääkiekon, salibandyn ja koripallon parissa.

KelA on osakkaana Kellokosken jäähalliyhtiössä, sekä Järvenpään jalkapallohalleissa. Lisäksi seuralla on talkoovoimin ylläpidettävä kesänviettopaikka Rääveli Heinolassa, mitä seuran jäsenet voivat vuokrata käyttömaksua vastaan. Kaikkien ikäryhmien joukkueissa noudatetaan lajiliittojen sääntöjä ja huomioidaan lajiliittojen antamat suositukset. KelA on jääkiekon sinettiseura.

Toiminnan tarkoitus

Urheilullinen tavoite

1. Toimia Kellokoskella korkeatasoisen urheilun edustajana
2. Juniorijoukkueiden tason kohottaminen
3. Panostaminen valmennukseen
4. Omien kasvattien jatkamisen seuran edustusjoukkueisiin
5. Harrastuskustannusten kurissapitäminen

Muuta

1. Vahvistaa urheilukulttuuria Kellokoskella
2. Pitää talous hallinnassa oikealla panos-/tulossuhteella
3. Tehdä Kellokoskea positiivisesti tunnetuksi
4. Etsiä uusien markkinointimahdollisuuksia
5. Panostaa urheilutoiminnan laatuun
6. Parantaa harjoitusolosuhteiden laatua

Organisaatio

Johtokunta

Seuran toiminnasta vastaa syyskokouksessa valittava johtokunta. Johtokuntaan kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, taloudenhoitaja ja 3 jäsentä.

Jalkapallojaos

Jalkapallo on kuulut alusta asti seuramme lajikirjoon. Jalkapallossa harjoituspaikkoina toimivat Jampan jalkapallohalli, Järvenpään monitoimihalli, Kellokosken urheilukenttä ja Kelloksken koulun tekonurmi. Kellokosken koulun saleissa harrastetaan lajin tukiliikuntaa.

Jalkapallojaoksen alla toimii myös salibandy yhdellä miesten joukkueella, joka harjoittelee Kellokosken koulun Woima-salissa.

Jääurheilujaos

Jääkiekkoa on seurassa harrastettu 60-luvun alusta asti. Harjoituspaikkana jääkiekossa toimii Kellokosken jäähalli. Kellokosken yläasteen ja Ruukin koulun saleissa harrastetaan lajin tukiliikuntaa.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Seurassa harrastetaan seuraavia lajeja: jalkapallo, jääkiekko , salibandy (aikuisten joukkue, kuntosähly), harrastekoripallo